4/08/2014 the big Apple 1 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie van den Bosch - WaarBenJij.nu 4/08/2014 the big Apple 1 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie van den Bosch - WaarBenJij.nu

4/08/2014 the big Apple 1

Blijf op de hoogte en volg Familie van den Bosch

05 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Beste luitjes,

Hier weer een verhaaltje van onze kant. We hebben inmiddels alweer 2 dagen rond gebanjerd in New York. Inmiddels zijn we al aardig gewend aan het tijdsverschil. We hebben de benenwagen flink getest, iedereen heeft zware benen van het lopen. Maar we hebben dan ook al veel gezien!

Zo zijn we gister vroeg op gestaan. Na een rustig ontbijtje, een douche en een sterke bak pleur zijn we onderweg naar downtown Manhattan gegaan. Na nog een kort bezoekje gebracht te hebben aan het 9/11 Memorial zijn we langs de Hutson naar de South Ferry gelopen. Omdat de rij voor de boot naar het vrijheidsbeeld langer was dan die van de droomvlucht op een zonnige zomerdag in de zomervakantie hebben we deze overgeslagen en hebben we een gratis boot gepakt naar Staten Island. Vanaf de boot hadden we een prachtig uitzicht over de skyline van NY. Ook zagen we het vrijheidsbeeld van 100m afstand. Met de gedachten dat het een gratis boot was werd alles nog mooier (we blijven tenslotte nederlanders). Op Staten Island hebben we even 2 buckets kip bij de KFC baas gemaakt.

Op de boot terug naar manhattan hebben we weer goed de toerist uitgehangen en hebben we flink wat kiekjes geschoten. Eenmaal terug op het vaste land hebben we de metro gepakt richting Grand Central Station. Erg mooi centraal gelegen station midden in manhattan. Vanuit hier zijn we naar 5th Avenue gelopen. Dit is de PC Hoofdstraat van New York. Merken zoals Gucci, D&G etc. hebben hier enorme panden. Leuk om een keer gezien te hebben, maar we moeten nog even doorsparen om hier te kunnen shoppen.

Chinatown en Little Italy hebben we ook nog even aangetikt. In chinatown vielen we nogal op, omdat we gemiddeld 2 koppen groter waren dan de gemiddelde inwoner. In chinatown heb je veel kleine marktjes waar ze voornamelijk vis verkopen. Little Italy was niet zo bijzonder. We hebben hier een klein ommetje gemaakt en kwamen zowaar uit in een klein winkel vol met kerstspullen. Rare amerikanen!

`s Avonds hebben we bij TGIF (in here, it`s always Friday) gegeten. Een lekker ``hamburgertje`` (lees: onderkant broodje, burger, augurk, tomaat, 1 blaadje sla, burger, bacon, mozzarella, VEEL saus, bovenkant broodje) gegeten. Andere hadden een lekker stuk zalm met broccoli en frietjes. We verdronken bijna in de grote glazen fanta die we er bij kregen.

Na het eten was het inmiddels donker geworden en zijn we naar Time Square gegaan. We hadden dit maandag overdag al gezien, maar Time Square by night is toch wel een hele andere wereld. Overal zie je lichtjes, billboard, toeterend taxi`s. Je weet van gekkigheid niet meer waar je moet kijken. Maximaal plaatjes schieten weer.

Het was een lange dag, met heel veel indrukken, maar het was het allemaal waard! We waren op 23:30 plaatselijke tijd thuis, compleet gesloopt. Na even de beentjes omhoog te hebben gelegd en een klein biertje te hebben gedronken, zijn we op 1 oor gaan liggen.

Vandaag staat er weer veel op het programma! Jullie lezen in de volgende blog wat we vandaag gedaan hebben!

Groetjes van de Boschjes en een Zwaagje!

• 05 Augustus 2014 - 20:23

WilvandenBosch:

Hoi, was weer een leuk en uitgebreid verslag. Ook leuke fofo's.
    Dit was net laatste dagje NewYork. Goede reis morgen en we wachten weer
    In spanning op het volgende blog. Gr voor allemaal xx

• 05 Augustus 2014 - 21:59

Cor En Marlies:

Gaaaaf. Mooie foto's, leuk verslag. Ga zo door mensen. Ook wij genieten.

Tags: New york