Eindelijk een blog! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie van den Bosch - WaarBenJij.nu Eindelijk een blog! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie van den Bosch - WaarBenJij.nu

Eindelijk een blog!

Blijf op de hoogte en volg Familie van den Bosch

11 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal,

Vrijdag 8 augustus

Vandaag hebben we een lange autorit voor de boeg want we gaan naar het zuidelijkste puntje van Florida, genaamd Key West. Dit belooft witte stranden, palmbomen en een heldere blauwe zee. We hebben er heel veel zin in! De weg ernaar toe is een mooie route waar we onze ogen uitkijken. Onderweg hebben we gepicknickt onder een grote boom in de schaduw, ons pap heeft een heerlijke hotdog gemaakt met de overheerlijke bbq saus van de walmart! Daarna heeft Joris voor het eerst in camper gereden, het ging hem goed af! Om 16.00 uur kwamen we aan op de camping nadat Ruben het laatste stukkie heeft gereden. We waren wel een beetje gaar dus hebben lekker een duik in het zwembad genomen. Het zwembad had zoutwater, dit was ook nieuw voor ons! We waren helemaal alleen in het zwembad en het water was wel heel erg lauw maar het was toch beter om in het zwembad te blijven anders was het echt veel te warm! Het is een tropische vochtige warmte. Na het zwemmen hebben we ons lekker gedoucht en hebben de mannen de bbq aangemaakt. Als hoofdspecialiteit was er de steak, iets waar papa al 2 dagen naar uitkeek! Ook mama heeft weer een overheerlijke salade gemaakt met tonijn! Worstjes en hamburgers volgden op de bbq en we smulden er allen lekker van. Het was een heerlijke zwoele avond en hebben die nog even afgesloten met een wijntje en een biertje!

Zaterdag 9 augustus
We zijn alweer een week onderweg en de tijd vliegt omdat we al zoveel hebben gedaan. Vandaag hebben we een relaxed dag gehouden. We hebben de camper met moeite kunnen parkeren. Zo'n groot ding kan je niet overal stallen. Uiteindelijk hing er dan ook een flink prijskaartje aan. Het was nog 2 km lopen in de brandende zon. We waren blij dat we een duik konden nemen. Het water van de zee voelde erg warm aan, net of je in een warm bad stapt. We hebben een gezellige dag gehad met elkaar. We hebben onze snorkelsets uitgeprobeerd. Deze hadden we van thuis meegenomen. Het blijkt een goede investering te zijn aangezien ze hier erg duur zijn. Ruben en Joris hadden het meteen onder de knie, de drie dames moesten nog wat oefenen. We hebben wat vissen gezien, grote en gekleurde. Erg mooi maar het was niet helemaal helder. Ruben had zijn snorkelset laten vallen in de zee, dus deze konden we met z'n allen gaan zoeken. Ruben raakte in paniek, maar daar kwamen zijn zussen en zwager Joortje om de hoek kijken. Wij hebben hem opgevangen en de snorkelset weer terug gevonden. Ruben zag het weer zitten.
'S avonds hebben we broccoli, rijst en kip gegeten. Het smaakte goed. We zijn als een blok in slaap gevallen en 's nachts viel de airco uit. Dit was minder als je met 7 man in een camper ligt. Maar we hebben het allemaal overleefd gelukkig.

Zondag zijn we naar een van de mooiste stranden van Amerika geweest( volgens internet). Het strand viel tegen maar we hadden heel mooi uitzicht! Ook hebben we met het snorkelen roggen en andere mooie vissen gezien. In de middag een hotdog en spaghetti wat over was gegeten bij de picknick tafels. Je hoort ons niet klagen. De camping die we in gedachten hadden was vol, dus we wijn een stukje doorgereden. Helaas hadden we fille. We kwamen niet erg voorruit. Uiteindelijk kwamen we om 6 uur in de avond aan in Key Largo. Een bbq maakte de dag compleet!

Ps. Wij vinden het heel leuk om jullie reacties te lezen!!
En @cor &marlies, maak je maar geen zorgen over het bed van papa en mama, zij hebben de beste plek. Tenslotte zijn ze samen ook al bijna 100!

PPS: De blog is later geplaatst omdat er een storing was op de site.

Groetjesssss vanuit een zonnig Florida

• 11 Augustus 2014 - 17:12

Cor En Marlies:

Allereerst wat een A-sociale camper hebben jullie. Niet normaal. Dat je daarmee op een camping mag. Kampvolk is er niets bij. Dat krijgt Peter ook te zien Ton!!!!!!
    Bye the way wie is die (beer) naast Ruben op de foto. Cor zei al, is dat Arnold Schwarzenegger in vergane glorie? De buurman zeker?
    Zijn jullie niet met genoeg mensen?
    Genoeg gekheid op een stokje. Fijn dat jullie weer in de lucht zijn. Ons weekend was niet zo goed zonder die blogs met foto's. En fijn dat jullie pap en mam het beste bedje hebben. Ze zijn ook de jongste niet meer toch?

Groetjes van de ECHTE ARNOLD uit Geldrop met zijn vrouwtje natuurlijk

• 11 Augustus 2014 - 18:22

Opa/oma:

Hoi, weer een leuk lang verslag met leuke foto's. Ik lees net wat Marlies schrijft over
    de camper. Dat zeiden wij ook al, wat een loei van een ding. Hoe durf je er mee te
    rijden. Stuur ook eens wat interieurfoto's, dat is leuk. Je bent zeker alleen binnen om te
    slapen en te reizen . Hier alles prima. We hebben nog weinig gefietst, steeds heftige buien.
    Tussendoor heerlijk weer en zitten we in de tuin. We vermaken ons wel . Gertje is nu
    binnen, die vindt die nattigheid ook maar niks.
    Zo wachten we maar op de volgende blog, het is iedere keer weer leuk
    Gr. en veel plezier verder, doe voorzichtig xx

• 11 Augustus 2014 - 22:02

Angeline Van Der Meulen:

Klinkt allemaal fantastisch en de foto's zijn prachtig.
    Geniet samen van deze prachtreis!!
    Groetjes uit Helmond.

• 12 Augustus 2014 - 00:10

Martie/Maarten:

Hoi iedereen, leuke blog weer! Foto's zien er ook erg goed uit, ben heel benieuwd naar de mooie verhalen als jullie thuiskomen! En wat hebben jullie inderdaad een belachelijk grote camper, niet normaal. Lukt het wel om dat ding tussen alles en iedereen te manoeuvreren? Zijn Anne en Vera nog steeds elke dag over kamp aan het praten?

Groetjes uit Overveen!

• 12 Augustus 2014 - 13:48

Lynn:

Hallo allemaal,

Hier dan eindelijk een reactie van mij... Wegens gebrek aan internet in Zambia heeft het even geduurd. Ik zit inmiddels een hele tijd achter de pc (in het hostel, die altijd bezet is) want ik heb alle blogs bijgelezen.
    Super leuk om alles te horen en het klinkt alsof jullie het heel goed naar jullie zin hebben. New York klinkt geweldig, nu wil ik er ook heen...
    Dat snorkelen lijkt me ook heeel mooi!
    Een hele goede reis nog verder, vanaf vrijdag kan ik jullie weer wat beter volgen :)

Veel liefs en groetjes uit Zambia!
    Lynn

• 12 Augustus 2014 - 13:49

Lynn:

Ps: de foto's kan ik hier helaas niet bekijken (belabberd internet...) maar dat zal ik thuis doen!