Cozumel - Reisverslag uit Palm Beach, Verenigde Staten van Familie van den Bosch - WaarBenJij.nu Cozumel - Reisverslag uit Palm Beach, Verenigde Staten van Familie van den Bosch - WaarBenJij.nu

Cozumel

Blijf op de hoogte en volg Familie van den Bosch

20 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Palm Beach

18 augustus

Hallo allemaal,

Vandaag was weer een top dag! We hebben jullie het volgende te vertellen..
Na een goede nachtrust kwamen we om 8:00 uur aan in Cozumel. Dit is een eiland van Mexico, hier spreken ze Spaans.
'S nachts en overdag merk je helemaal niet dat je op een boot zit. Heel soms merk je een lichte deining. Vanmorgen was het druk bij het ontbijt, iedereen ging erop uit, met of zonder excursie. Die kan je kopen via de cruise. Dit hebben wij niet gedaan, wij gaan op eigen houtje excursies voor ons zelf regelen. En dan betaal je stukken minder. Als je van de boot afgaat wordt je pasje, die we hebben gekregen van de cruise, gescand. Zo weten zij precies wie er van de boot is. Via een loopplank gaan we de boot af, de zon scheen al fel. Ons plan was om te gaan snorkelen, waar precies wisten we niet. Daar kon een taxi chauffie ons mee helpen. Engels met een Spaans accent, daar moet ons pap zelfs moeite voor doen. Voor $22 (7 personen) worden we naar een prachtig strand gebracht. Ligbedden, parasols, wifi, snorkelsets en snorkelen met een gids. Dit allemaal voor $12 pp. Ginne geld!
Het snorkelen kan beginnen, dit is echt WAANZINNING!!! Zelfs ons mam is niet meer uit het water te krijgen. Je ziet zoveel tropische vissen met verschillende kleuren, geel met zwart gestreepte vissen, maar ook fel blauw met zwart. Er zijn onderwater foto's gemaakt door een fotograaf. We hebben deze foto's gekocht maar kunnen ze helaas niet op het blog zetten. Jullie komen ze maar bekijken als we thuis zijn. Het is of je je in een groot aquarium bevindt. Wat is de schepping ongelooflijk mooi, je blijft je verbazen over de creativiteit. Rond 15.00 uur zijn we met de taxi naar de haven gebracht. We hebben daar nog even rond gelopen en zijn toen door naar de boot gegaan waar je spullen weer door een scan gaan. Anne voelde zich beroerd en zei dit tegen Joris en Ruben. Die zeiden dat ze maar even door moest zetten en dat we er bijna waren. Twee minuten later ging het nog wat slechter en werd het zwart voor haar ogen. Toen waren Joortje en Rubie er gelukkig bij om haar te helpen en op te vangen. Met een dextro ging het wat beter. Er kwam een verpleegkundige bij, om in te schatten of ze hulp nodig had. Ze had een aantal vragen.. Heb je genoeg gedronken? 'Nee' heb je geluncht?: "nee" heb je teveel in de zon gelegen? : "ja" Met 3 verpleegkundige in de familie konden we ook wel bedenken dat dit geen goede combinatie is, om niet goed te worden. Gelukkig waren we toen net op de boot en hebben we flink wat gegeten en gedronken.
Daarna hebben we op het deck gekeken naar entertainment dit was wel vermakelijk. Amerikanen zijn gek op dansen en spelletjes.
Tot nu toe hebben wij nog geen Nederlanders gezien op de boot. Anderen vragen dan ook geregeld where are you from?
Na een heerlijke douche en ons ingesmeerd te hebben met aftersun voelen we ons weer heerlijk schoon. We zijn al goed verkleurd, je hoeft er helemaal niets voor te doen.
Om 20.30 uur zijn we naar het restaurant gegaan voor het diner. We kregen een ronde tafel aangeboden. Als voorgerecht hadden verschillende van ons konijn en andere namen verse tonijn het smaakte weer verrukkelijk. Voor het hoofdgerecht kozen we voor een Mexicaans gerecht namelijk taco met guacamole. Als dessert tropische vruchten, chocolade mousse of een taartje met cocos en limoen. Chocolade wordt hier bijna altijd genomen door de meiden. Heeerlijkk! Als afsluiter nog een kop koffie.
Op het deck nog genoten van het onweer en de bliksem die je in de verte kon zien.Om 23.30 uur moest iedereen naar zijn hut omdat het te heftig werd en het begon te regenen.
We kunnen terug kijken op een geweldige indrukwekkende mooie dag.

Super leuk om jullie reactie te lezen we kijken er steeds weer naar uit! En de blog van 17 Augustinus staat er nu ook op

Groetjes van ons allemaal

• 20 Augustus 2014 - 06:54

Cor En Marlies:

Hallo cruisers,

Wat een leuk blog. Jullie genieten zo erg dat wij er zelfs blij van worden. Leuke "bootjes" trouwens waar jullie op verblijven. En Ton het is fijner als je van te voren had gedacht he? Kan ook niet anders. Het is prachtig wat jullie zien en meemaken. De wereld onder water is misschien nog wel mooier dan boven water met al die prachtige planten en vissen.
    Ik denk dat ik ook maar eens een cruise ga maken met mijn (v)echtgenoot om weer eens verliefd te worden op hem. Lijkt mij ook wel fijn Elly.
    En Vera niet vergeten te eten en te drinken. Je ziet je wordt er ziek van. Als er nu niets was om te drinken en te eten dan snapte wij het nog wel. Hopelijk ben je weer helemaal opgeknapt.
    Mooie foto's met name die kus met verliefde blik van Elly. Mooi om te zien.
    Wij zien weer uit naar jullie volgende belevenissen met foto's.
    Groetjes van onze Cnor en Marlies

• 20 Augustus 2014 - 11:34

Adrie En Mark:

hallo lieve familie,
    Het is heel leuk om op deze manier met jullie mee te leven. Wat zien jullie ongelofelijk veel. Je hebt wel een jaar nodig om dit allemaal te verwerken, dus kan je lekker lang nagenieten. Tot aan de volgende vakantie :). Ben benieuwd of we aan een avondje genoeg hebben om alle foto's te zien en jullie verhalen te horen.
    Nog een paar dagen, geniet er maar met volle teugen van.
    Liefs vanuit een herfstachtig Reeuwijk

• 20 Augustus 2014 - 14:17

(O)pa (o)ma:

Hoi allemaal, het is af en toe net niet echt wat jullie allemaal zien en meemaken.
    Geniet er nog maar volop van. Nog maar een paar dagen. Hier alles prima, gr xx