Laatste dagen van de vakantie - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Familie van den Bosch - WaarBenJij.nu Laatste dagen van de vakantie - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Familie van den Bosch - WaarBenJij.nu

Laatste dagen van de vakantie

Blijf op de hoogte en volg Familie van den Bosch

22 Augustus 2014 | Belize, Belize-stad

Hoi allemaal,

Hier twee verslagen, de foto's proberen we zaterdag te plaatsen, ivm slechte wifi op de boot.

Woensdag 20 augustus

Vandaag staat er op het programma dat we Roatan gaan bekijken een eiland van Honduras.
We zijn benieuwd wat deze dag ons gaat brengen. We spreken af dat we om 8.30 uur ontbijten en om 9.30 uur gaan we van de boot. We zorgen voor genoeg water want het is erg warm, ongeveer 35 graden. We raken er al aardig aan gewend dat het tropisch is.
Eenmaal op Roatan aangekomen gaan we een taxibusje op zoeken. We hebben al snel een compromis gemaakt en rijden dan naar West bay, een prachtige plek volgens de tour guide om te snorkelen. Onderweg wordt ons het een en ander verteld over het eiland. De mensen hier leven van het toerisme en van visvangst en bananen export. Het eiland ziet er prachtig uit, heel veel groen en er zijn veel fruitbomen zoals bananen en mango's. Vanuit de auto zie je de jungle, met heel veel groen en bananenbomen. Ook zijn er leguanen die zij als specialiteit hebben in restaurants.
Eenmaal aangekomen op de plaats van bestemming is het echt een paradijs op aarde. Het is een bounty strand met helder blauw water. Je ziet het wel eens op plaatjes maar nu zien wij het in werkelijkheid. Al snel worden de snorkelsets uit de tas gehaald en gaan we het water in. Dit is onbeschrijfelijk, nog mooier dan we maandag hebben gezien in Cozumel. Er is heel veel koraal waar je door heen zwemt. Op een gegeven moment kom je in een dieper gedeelte waar je zoveel verschillende gekleurde vissen ziet zwemmen. Vissen die wel licht lijken te geven. Ook waren er vissen die regenboogkleuren hadden en vissen die stekels hadden. De vissen waren dik, groot, dun, klein, maar vooral heel erg mooi!!! Op de terug weg moet je door koraal wat je bijna aanraakt. Ons mam vond dit niet prettig want het is scherp als je het aanraakt. Maar papa geeft instructies, hij zou een goede instructeur zijn.
Ook hier hebben we weer twee uur tijdsverschil maar we houden de tijd aan van de boot. Om 16.30 vertrekken we weer richting de kade, bekijken nog wat shops en gaan dan weer de boot op. Met elkaar genieten we van een mooie dag met veel indrukken.

Donderdag 21 augustus

Wat gaat de tijd toch snel, we zijn bezig met de laatste dagen van onze vakantie. Voor ons gevoel zijn we langer weg geweest omdat we zo veel gezien en gedaan hebben.
Vandaag gaan we naar Costa Maya dit ligt in het zuid-oosten van Mexico. Vandaag moeten we wat eerder terug zijn dan anders, namelijk om 15.30 uur .
De lucht is donker en we kunnen elk moment een bui verwachten. Dit is echter van korte duur of de zon komt te voorschijn.
Met een bus gaan we naar Mahahual .We lopen er wat rond maar het valt tegen en er is weinig te zien. Om de vijf meter stonden er mannen die van alles proberen aan te smeren. Ze bleven achter je aanlopen en na een paar minuten wisten ze pas dat je het echt niet wilden. Het stonk er heel erg naar rot zeewier. We besluiten met een taxi weer terug te gaan en op de boot verkoeling te zoeken. Ruben kon zich vooral heel erg aanstellen. Als hij ooit nog een vriendin hoopt te vinden, moet zij maar proberen hem rust en geduldigheid bij te brengen. Succes.. Eenmaal weer terug op de cruise vermaakte iedereen zich prima. We gingen ons eigen gangetje. Ook komen we nog steeds op plekken die nieuw voor ons zijn. Ons paps en mams ging lekker in het bubbelbad. Ruben gingen sporten om breder te worden. Bakelse boer en Lisa gingen midget golfen (te bizar dat het gewoon kan hier)! Liesjuhh heeft gewonnen! Anne en Vera gingen zwemmen. Tegelijkertijd werd er een filmpje gedraaid. Heerlijk relaxen dus. Na een tijdje namen de oudere onder ons een cocktail. Ruben, Anne en Vera gingen ook maar is een keer midget golfen. Ruben was uiteindelijk eerste met twee keer een holing one! (Hij kan dus toch iets). Vera stond op de tweede plaats en Anne helaas op de laatste. Gelukkig kan ze heel goed tegen haar verlies :) Na nog even te gaan zonnen, gingen we heerlijk douchen. Lisa, Anne en Joris gingen daarna panorama foto's maken. Vervolgens bestelden sommige onder ons een ontbijtje op bed voor morgen ochtend. Die luxe gaan we nog missen.

• 22 Augustus 2014 - 18:17

(O)pa. (O)ma:

Hallo allemaal
    Geweldig weer wat van jullie te horen. Het is haast voorbij. Het zal wennen
    zijn hier. Het is kil en nat. Maar ja, dat is Holland. Geniet nog van jullie
    laatste dagen en we horen wel weer.