Bye bye New York, Hello Miami - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie van den Bosch - WaarBenJij.nu Bye bye New York, Hello Miami - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie van den Bosch - WaarBenJij.nu

Bye bye New York, Hello Miami

Blijf op de hoogte en volg Familie van den Bosch

07 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal,

Dinsdag 5 aug

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt zijn we weer met de bus en metro naar New York city gegaan. Van ons gehuurde huis naar de stad is het ongeveer een half uur reizen. De temperatuur ging al snel omhoog, het was warmer dan de dagen ervoor, ongeveer 30 graden.
We zijn als eerste naar het Rockefeller gebouw gegaan. Dit is een van de hoogste uitkijkpunten, het heeft 67 verdiepingen. Met een lift gingen we naar boven. In de lift was een hele show met lichten en filmpjes. We gingen met een grote vaart naar boven, binnen 43 seconden waren we op de top. We kwamen boven en we wisten niet waar we moesten kijken. Super mooie uitzichten over New York! De mensen beneden lijken net mieren en de auto's speelgoedautootjes. We hebben herkenbare plekken gezien, zoals het empire state building, Central park, vrijheidsbeeld. Als je boven staat zie je hoe vol de stad gebouwd is. We hebben flink wat foto's gemaakt zodat jullie ook mee kunnen genieten.
Hierna zijn we metro verder gegaan naar high line park. Dit is een park waar vroeger een metro lijn liep. Hier waren mooie uitzichtplekjes. Het was erg warm dus we hebben plekje in de schaduw opgezocht en een broodje tonijn gegeten. Ook kon een stuk fruit niet ontbreken.
In de middag hebben we gerelaxt in Washington square. Dit is een park dichtbij een universiteit waar 40000 studenten studeren. We hebben hier lekker mensen lopen kijken, daar kunnen wij ons goed mee vermaken. Zie je het voor je met z'n 7e op een bankje. We zien veel vreemde figuren die met veel lagen kleren aanlopen. Ook lopen er veel vrouwen lege plastic blikjes en flesjes te verzamelen. Hier krijgen ze dan weer geld voor.
Rond 17:00 uur hebben we besloten om richting de Brooklyn bridge te gaan. Hier vlakbij hebben we nog een heerlijke hamburger gegeten. Aanpassen aan de Amerikaanse eet style is niet zo moeilijk voor ons. Het smaakte goed! Vanaf de Brooklyn Bridge heb je een mooi uitzicht op Manhattan. Hier zijn ook weer de nodige foto's geknipt.
Na deze dag gingen we weer gesloopt naar huis, rond 21:15 uur waren we thuis. De koffers werden gepakt en we hebben de foto's bekeken van de dag. Hierna zijn we als een blok in slaap gevallen.

We zijn nu aangekomen in Miami, de vlucht is goed verlopen. We houden jullie op de hoogte van ons avontuur!

Groetjes van ons 7!

• 07 Augustus 2014 - 09:02

Wilvandenbosch:

Hoi allemaal, weer een leuk verhaal. Wat jullie allemaal zien, geweldig. En wij genieten natuurlijk mee. Hier alles prima, het is regenachtig. We gaan zo even naar PLO. Met Gertje alles prima. Ze eet veel
    Groetjes en een fijne tijd verder. We kijken weer uit naar de volgende blog
    Xx

• 07 Augustus 2014 - 21:17

Cor En Marlies:

Leuke blog maar wij missen de foto's. Vooral die foto's die jullie geknipt hebben boven op Rockefeller. We zijn benieuwd. Zoals jullie zien gaan we eisen stellen. Hahahaha. Tot snel weer. Groetjes van ons.

• 08 Augustus 2014 - 14:11

Familie Van Den Bosch :