2-8 vertrek Amerika - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie van den Bosch - WaarBenJij.nu 2-8 vertrek Amerika - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie van den Bosch - WaarBenJij.nu

2-8 vertrek Amerika

Blijf op de hoogte en volg Familie van den Bosch

04 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Hello everybody,

Zaterdag begon de reis! We zijn in de vroege ochtend weggebracht door de moeder en broer van Joris naar het station in Helmond. De koffer van Vera was al kapot aan het gaan, gelukkig bracht Niels (broer van Joris) uitkomst met een stuk inpakfolie! De held! Met de intercity van Eindhoven naar Schiphol zijn we rond 9:45 uur gearriveerd.
Daar stond het vriendje van Anne, Martijn en een vriend van Hun beide, Nathan. Er werd flink geknuffeld want het was totaal onverwachts.
We zijn bij vertrek hal 3 wezen kijken. Hier was een enorme bloemenzee te zien voor de slachtoffers van MH17, erg indrukwekkend om te zien!
Hierna zijn we de koffers gaan inleveren, dit ging allemaal zonder problemen. Zelfs de 3 Helmonders onder ons mochten mee.
Ons moeke heeft nog een parfum uitgezocht na de douane, dit was een cadeautje voor haar als bedankje dat ze zoveel voor de reis heeft uitgezocht.
De mannen hebben samen een biertje gedronken en de dames zijn gaan winkelen op het vliegveld.
We zaten allemaal verspreid in het vliegtuig maar hadden prima plekken. Anne zat tussen twee Amerikanen in. We kregen een warme maaltijd van rijst of pasta. De vlucht duurde 8,5 uur, we waren blij dat we er waren na 6000 km. Toen begon de route naar het huis met openbaar vervoer. Op het station was er een vreemde man die ons wilde helpen, niet veel later werd hij boos weg gestuurd door een agent zwaar bewapend. De Bijlmer was er niks bij! Joris hield de koffers vast in de bus, terwijl de buschauffeur de bochten lekker lomp nam. Om 18:30 uur waren we bij het huis, de huisbaas wachtten ons al op. Het huis ziet er prachtig uit, lekker ruim voor 7 personen. Er staat veel voorraad aan eten waar we gebruik van mogen maken. Om 21:00 uur Amerikaanse tijd gingen we naar bed, voor ons gevoel was het 3 uur in de nacht.

Vandaag (zondag) zijn we begonnen met een heerlijk ontbijtje. Het regende wat, maar de temperatuur is prima om de stad te bekijken. We zijn met de bus naar de metro gegaan en vervolgens gingen we naar de kerk. Een Brabants kwartiertje te laat, maar we mochten nog naar binnen. We konden de dominee moeilijk volgen, hij sprak erg snel.
We gingen hierna de stad in! Eerst metro kaartjes gekocht, na een tijdje uitzoeken is dit ook gelukt.
We hebben door Central park gelopen. Dit park is 800 m breed en 4 km lang. We zagen veel hardlopers en fietsers. Het bleek dat er een triatlon gaande was. Ook zaten er veel mensen te chillen op een stoeltje in het park. Er hing een relaxed sfeertje.
We hebben onze ogen uitgekeken hoe hoog de gebouwen allemaal wel niet zijn. Je ziet het in films, maar als je er dan in het echt bent is het wel heel gaaf. Als je omhoog kijkt wordt je duizelig. We hebben een bezoekje gebracht aan Times Square en hier de nodige foto's en selfies gemaakt. Ook zijn we naar de memorial van 9/11 gegaan. Erg indrukwekkend om te zien. Twee bassins gevuld met stromend water en hierop alle namen van de mensen die zijn omgekomen. Bij de overledenen die jarig zijn wordt een witte roos geplaatst. We hadden gedacht om een bezoek te brengen aan the Freedom Tower, maar deze gaat helaas volgend jaar open. Dus moeten we nog een keer terug!
Na een uur hadden we eindelijk de juiste metro gevonden. We zijn met tintelende voetjes naar de bus gereden en de bus heeft ons vlakbij het huis afgezet.
Hier lekker een biertje gedronken en spaghetti gegeten.
We zijn ons aan het voorbereiden wat we morgen gaan doen, terwijl jullie liggen te slapen.
Tot de volgende blog!

Groetjes van ons 7

• 04 Augustus 2014 - 08:27

Brigitte:

Goedemorgen allemaal, wat een leuk verslag. Ik zie jullie daar al met z'n alle door die stad. Wat een Happy Family. Lieve groetjes vanuit het Bakelse.

• 04 Augustus 2014 - 09:02

Wilbosch:

Hoi allemaal,
    Vanochtend meteen het verslag gelezen . Klinkt allemaal goed en lekker uitgebreid.
    Wij vinden dat erg leuk.
    Hier alles prima. Geertje kwam rond 9 uur eindelijk eens thuis. We dachten al dat zij vermist was. Helemaal nat van de heftige onweersbui maar heel blij.
    We wachten weer in spanning op de volgende blog
    Groetjes uit Helmond. Geniet er lekker van

• 04 Augustus 2014 - 11:51

Cor En Marlies:

Het was weer leuk om jullie blog te lezen. We zouden zo in het vliegtuig willen stappen om jullie achterna te reizen. Mooie foto's, mooi gezin, geweldig om te zien dat jullie zo genieten.
    Tot de volgende blog. Weer lekker uitgebreid he?
    Groetjes van ons uit Geldrop.