Relaxen en noodweer @ Palm Beach - Reisverslag uit Palm Beach, Verenigde Staten van Familie van den Bosch - WaarBenJij.nu Relaxen en noodweer @ Palm Beach - Reisverslag uit Palm Beach, Verenigde Staten van Familie van den Bosch - WaarBenJij.nu

Relaxen en noodweer @ Palm Beach

Blijf op de hoogte en volg Familie van den Bosch

15 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Palm Beach

Hallo trouwe volgers,

Donderdag 14 augustus

Vanmorgen eerst even contact gehad via FaceTime met Nederland. De verbinding is niet optimaal. Maar het is fijn dat het kan. S' morgens om 8.00 uur is het al rond de 30 graden. Wij zoeken dan al snel de schaduw op of blijven in de camper met de airco aan. Om 9.30 vertrekken we naar de Walmart dit is een hele grote supermarkt. We hebben hier onze dagelijkse boodschappen gedaan. Er ontstond een probleempje in de winkel: we waren de kar kwijt! Iedereen ging op zoek, maar waar ga je zoeken in zo'n grote winkel? Uiteindelijk heeft ons moeke de kar gevonden. Deze was door iemand meegenomen naar de audio afdeling. We kunnen weer verder met winkelen.. We hebben er heerlijke donuts gekocht die we niet kunnen laten liggen. Ook hebben we mooie handdoeken gekocht, voor weinig geld. Joris trakteerde ons op 60 kipnuggets. Dit ging er goed in. Rond 12.00 uur kwamen wij op de volgende RV camping aan. Het ziet er goed uit, ruime plekken en prima voorzieningen. Om de 20 meter staat een palmboom. Het lijkt een dure camping maar als we gaan afrekenen betalen we voor 7 personen en de camper ongeveer 45 euro. Dit is tot nu toe de goedkoopste camping geweest? In Key West betaalde we de hoofdprijs van €150 per nacht. Hier zijn we na 1 nacht ook weer weggegaan. Florida is niet echt goedkoop maar heeft veel te bieden.
Om 14.00 uur zijn we eindelijk het strand gegaan, nadat we een tijd op Anne moesten wachten. Mevrouw ging naar het toilet op de camping maar was de weg kwijt geraakt. Neem de volgende keer een plattegrond mee.
Het strand is hier ongeveer 10 min vandaan, we kunnen er lopend naartoe. Het water is SUPER helder en de snorkel sets komen alweer te voorschijn. Prachtige vissen hebben wij gezien van verschillende maten. We kwamen in scholen vissen terecht, en op de bodem zagen we vissen van een meter of langer. Erg mooi om te zien!
Zo waren we nog maar net in het water of ons moeke dacht dat ze met een haai te maken had, waarop ons pap reageerde: "ga eruit dan!" De kinderen keken er naar en begonnen te lachen om deze reactie. Daar moeten we het van hebben. Na een uurtje werd de lucht zo donker en liep het strand ook leeg. De strandwacht was ons uit het water aan het fluiten.
Iedereen moest aanstalten maken want het begon te donderen en te bliksemen.
De Familie liep in zwemkleding zo snel als we konden naar de camping. Het zag er niet uit maar het kon ons weinig schelen ze kennen ons toch niet. Het kan hier echt te keer gaan de lucht ziet zwart en het gaat hier helemaal los. De mannen hebben zich in de regen gedoucht. De straten staan blank!
Het is blijven regenen vanavond dus zijn we met de camper naar een restaurant gegaan . We konden er niet goed parkeren want het stond er vol met auto's. Maar onze pap rijdt door alle straatjes, het maakt hem niet uit hoe smal ze zijn, het lukt hem iedere keer weer opnieuw.
In het restaurant kreeg hij ook complimenten over zijn rijstijl. Ze hadden hem zien rijden.
We hebben er heerlijk gegeten. Joris en Lisa besteden een pizza, Vera nam een steak salade met gorgonzola en uien, Anne een kipsnitzel met spinazie en tomaat en een pasta, Ruben bestelde een snapper met garnalen en risotto. Onze pa en ma hadden een visspecialiteit genaamd Dolphin. Dit is geen dolfijn maar een witvis, fijn van smaak.
Het smaakte ons heerlijk en het was gezellig met elkaar.

Vandaag (vrijdag) gaan we weer snorkelen en de tas inpakken, want morgen gaat de reis verder op de cruise!
Jullie horen snel weer van ons.

Veel groetjes uit een ( op dit moment) zonnig Palm beach

• 15 Augustus 2014 - 15:31

(O)pa En (O)ma:

Hallo vakantiegangers,
    Heb net je blog weer zitten lezen. Weer leuk . Jullie hebben het nog steeds goed
    Zo met elkaar. En nog van alles te beleven vandaag de laatste dag met de camper,
    het gaat wel hard hoor. Ben benieuwd hoe het verder allemaal gaat.
    Hier alles goed. Regenachtig. Nu begint het weer een beetje te klaren. Daagjes
    Fietsen is nog niets van terecht gekomen. Vanochtend hebben we wel voor de
    regen rondje Helmond gefietst. Een erg leuk ritje. Nu zitten we weer binnen
    en Gertje ook, ze vindt het te nat buiten.
    Luitjes, het allerbeste maar weer . Veel plezier en tot de volgende blog gr xxx

• 15 Augustus 2014 - 20:17

Cor En Marlies:

Hallo lieve mensen.
    We hebben weer gelachen om jullie blog. Wat maken jullie veel mee. Veel vissen gezien, zelfs een haai (volgens Elly). Ja, dan moet je niet in het water blijven. Goede opmerking Ton. Ga eruit dan.
    Douchen in de regen, in zwemkleding naar de camping. Ja, het begint echt op (kamp)volk te lijken. Die camper maar ergens neer zetten in smalle straatjes. Wat moeten we hier nog van zeggen. Volgens ons wordt het tijd om maar weer eens huiswaarts te keren. Amerika heeft geen goede invloed op jullie. Maar nee, eerst nog even cruisen. Helemaal top. Wij wilde dat we er bij waren. We zijn positief jaloers.
    Bedankt ook weer voor de mooie foto's.. Tot de volgende blog weer jongens en heel veel foto's blijven maken he?