Eerste dag cruise! - Reisverslag uit Palm Beach, Verenigde Staten van Familie van den Bosch - WaarBenJij.nu Eerste dag cruise! - Reisverslag uit Palm Beach, Verenigde Staten van Familie van den Bosch - WaarBenJij.nu

Eerste dag cruise!

Blijf op de hoogte en volg Familie van den Bosch

18 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Palm Beach

Hallo allemaal,

Vandaag ging de wekker om 7.00 uur. Iedereen had zijn eigen taak, want de camper moet weer schoon ingeleverd worden. De camping stoelen gaan in de hoezen, beddengoed wordt verzameld en er wordt gedweild met oude handdoeken die we daarna gelijk weg kunnen gooien. We vertrekken om 8.00 naar de haven van Miami. Het is wel apart om met een camper van bijna 10 meter afgezet te worden terwijl wij om ons heen alleen maar taxi's zien. De koffers halen we eruit en papa en Ruben gaan de camper inleveren en komen met een taxi terug. Er staan 4 cruise schepen achter elkaar. Wij gaan met de carnaval Glory. Toen we de cruise zagen keken we onze ogen uit. We zagen een grote glijbaan, een basketbalveld en een volleybalveld. We zagen al veel mensen aan het werk en mensen liepen al heen en weer.

En dan, het inchecken kan beginnen. De koffers worden buiten op een groot bagagerek geplaatst. We komen binnen in een hal waar we de security check ondergaan. Alles verloopt vrij vlot. Dit keer ging Ruben er goed door heen. Als laatste kom je bij een balie waar ze je boardingpass en paspoort nog een keer bekijken. Er wordt een pasfoto gemaakt en een pasje gegeven. Wat toegang geeft voor de restaurants en wat tevens je sleutel is voor je kamer. We kunnen nog niet naar de kamer maar er staat een uitgebreide lunch op ons te wachten. Anne en Vera hebben een frisdrank kaart gekocht van $4,50 per dag, hier kunnen zij 20 drankjes per kaart van drinken. Zo halen hun steeds voor iedereen en kan iedereen er van genieten. Een drankenkaart kost $37 per dag, dit werd toch een beetje te gek. Dus het wordt voor sommige onder ons afkicken van de alcohol haha.

Eenmaal op de boot weet je niet wat je ziet. De reacties van ons: "dit is ongelooflijk, wat is het groot, dit is gaaf, het is onwerkelijk dat ik hier ben, niet normaal, wat een luxe, dit is niet de laatste keer op een cruise voor mij enz.." Oma dit is zeker een vliegreis waard!!!
Bij het restaurant voor de lunch kun je kiezen uit zoveel gerechten. Er zijn verschillende afdelingen, je kunt kiezen uit Mexicaans, Italiaans, soorten salades, vis, vlees, verschillende brood soorten, broodje hamburger met friet ect. Koffie, thee, warme chocomelk, citroenlimonade en Ice thee kun je gratis nemen de hele dag door. Na de lunch zijn we op het panorama dek gaan staan. Je hebt er prachtig uitzicht over de stad Miami.
Op de cruise kunnen bijna 3.700 passagiers en er zijn 1160 bemanning aan boord. Er zijn 13 decks. De bemanning is erg vriendelijk en begroet je de hele dag door. Af en toe maken ze een praatje met je. Om 17.00 uur moesten we ons ineens verzamelen voor een evacuatie oefening. Anne en Vera waren alleen en hadden totaal niet in de gaten wat er aan de hand was. Dus gingen ze maar als echt kuddedieren achter de rest aan. Iedereen stond in rijen opgesteld bij het nummer die op de kaart stond. Het was er bloedheet en we waren blij dat we na 20 minuten weer ons eigen gangetje konden gaan. We gingen maar eens opzoek naar ons kamertje. We hebben twee kamers die een gang van elkaar af liggen, dat betekent ongeveer 150 meter. Een gang heeft 250 kamers. We liepen onze kamer in en zagen een heerlijk twee persoons bed. Maarrr waar waren de andere twee? We kwamen er al snel achter dat die van het plafond naar beneden moet worden getrokken. Iemand van het personeel kwam dit voor ons regelen. Het personeel is erg behulpzaam. Als je iets vraagt wordt het meteen geregeld. Na een heerlijke douche gingen we kijken naar de zonsondergang, dit was ook al erg mooi. Om half negen namen we plaats in het restaurant, nadat we elkaar eindelijk hadden gevonden. Elkaar kwijt raken op zo'n enorme boot is niet handig.. De obers waren chique gekleed en waren wederom weer erg vriendelijk. We hadden veel keus op de menukaart. De een nam krokodil en de ander weer garnalen. Allemaal erg lekker. Dit was nog maar het voorgerecht. Als hoofdgerecht hadden we kip, zalm, varkenshaas, steak met groenten, ratatouille en frietjes. Allemaal erg lekker. Als nagerecht hadden we tiramisu met Nutella ( voor de dames), een kaasplankje, ijs of koffie. Na een volle buik gingen we nog even bij het zwembad kijken. Daar hing een groot scherm waar je lekker muziek kan luisteren en kan chillen. Ook werd er een film gedraaid, waar je lekker popcorn bij kreeg. Jammer genoeg stopte de film tien minuten voor het einde. Dusss, dan maar naar bed. Inmiddels was het ook al 01.00 uur. Dit was ons record! Wij gaan naar bed en jullie staan op.

Morgen horen jullie nog meer van het bijzonder avontuur van de Carnival glory! Dit keer wat minder foto's omdat het laden erg lang duurt. Als we op het vaste land goede wifi hebben, plaatsen we meer foto's.

P.s: Opa en oma we kunnen deze week moeilijk facetimen. Internet is erg duur, namelijk $0,75 cent per minuut. Wel checken we onze mails twee keer per dag.

Groetjes van ons 7

• 18 Augustus 2014 - 07:12

Cor En Marlies Van De Kerkhof:

Wouw wat een schip. Geweldig mooi en groot. Prachtig zoals jullie dat hebben omschreven. Wij zien het helemaal voor ons. Dus Ton en Elly dat wordt voor jullie zeker een herhaling daar twijfel ik niet aan.
    Geniet maar lekker van al het moois en lekkers. Wij zien uit naar de foto's en natuurlijk jullie belevenissen per dag.

Groetjes van ons uit Geldrop

• 18 Augustus 2014 - 09:15

(O)pa. (Oma):

Hoi allemaal,
    Wat een leuk en lekker lange blog. Het zal inderdaad niet gemakkelijk
    zijn om niet te verdwalen . Wat een super groot ding Ik zou meteen al
    verdwalen en altijd de verkeerde kant opgaan. Het eten klinkt ook
    allemaal erg lekker. Ik denk dat je maar niet aan de lijn moet denken.
    Geniet er maar lekker van.
    Hier alles nog prima, wel herfstachtig.
    We kijken vol verwachting uit naar de volgende blog.