Fietsend over het eiland. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie van den Bosch - WaarBenJij.nu Fietsend over het eiland. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie van den Bosch - WaarBenJij.nu

Fietsend over het eiland.

Blijf op de hoogte en volg Familie van den Bosch

13 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

12 aug

Wat een nacht.. Om 03.30 schrok iedereen wakker door een harde rinkel en flitsende lichten, papa zijn telefoon ging af. Een of andere klant moest zo nodig ons pap willen bereiken. Daarna heeft niemand meer lekker geslapen en zijn we om half 8 toch maar uit bed gestapt. Bedankt!! Na een lekker ontbijtje met dit keer gekookte eieren en niet vergeten de Nutella, konden we er toch weer tegen aan. Helaas zijn we dit keer de jam weer kwijt en Ruben zeurt na 2 dagen nog steeds over zijn verdwaalde ipad.. Ach het komt wel goed schatje :) om 09.00 zijn we naar Billy's Rental gegaan en hebben fietsen gehuurd. Billy was een echte Amerikaan en vroeg waar we vandaan kwamen en moest vooral lachen om zijn eigen grapjes, het leek ons moeke wel. 7 fietsen gehuurd zonder versnellingen, zonder spatborden, maar mét een mandje voorop. Het was 35 graden en 33 km gefietst in de brandende zon. Het is niet de warmte die je voelt in Nederland, maar een erg tropisch vochtige warmte. Tijdens de rit hebben we van alles gezien! We hebben door een natuurreservaat gefietst en kwamen van alles tegen. We fietsen door een mangrove bos, dit zijn bomen die op hun wortels staan, bijzonder om te zien! Ook hebben we genoeg witte reigers gezien, zelfs een reiger die een kleine slag opat. Lepelaars en schildpadden mogen ook niet van het lijstje ontbreken. Maar de klap op de vuurpil was toch echt de krokodil!! Ruben zag wat krapjes lopen, maar alleen Vera stopte om dat ook even te bekijken, zagen ze opeens de staart van de krokodil! Na veel geschreeuw en geroep kwamen de andere toch terug gefietst, ze geloofden het eerst niet omdat Ruben en Vera heel de dag al grapjes aan het maken waren over het zien van een krokodil..
Het was wel echt belangrijk dat we genoeg dronken, er zijn heel wat litertjes water doorheen gegaan! Tussen de middag hebben we nog even een duik genomen in de zee,dit was lekker maar niet verkoelend. Met een nat pak zijn we weer op de fiets gestapt. Over het algemeen zie je weinig Nederlanders en het is vrij rustig hier in Florida, maar ons moeder heeft gelezen dat de meesten Amerikanen van kerst tot pasen hier overwinteren. Dat is ook goed te zien, want op de camping is er altijd voldoende plek.
Vanmiddag om 15.00 hebben we de fietsen ingeleverd en zijn we de camper ingestapt opzoek naar een outlet. Zie de foto's wat we allemaal gekocht hebben. Je kunt hier goed slagen voor weinig geld, alleen hebben we de creditcard van ons pap nodig :) die geeft ie gauw af en gaat zelf maar koffie drinken. De ideale men. Zo een zoekt Vera ook..
Na de outlet weer terug gegaan naar de camping waar we gister ook stonden en weer onze maag gevuld met spaghetti, kip en salade. Het smaakte heerlijk! 'S avonds kan je eigenlijk niet lekker buiten zitten omdat we worden opgevreten door de muggen, ook koelt de temperatuur niet echt af maar zijn we blij met de airco die volop aangaat. Ondanks dit zijn we blij met deze top vakantie en kunnen we terug kijken op een actieve en intensieve dag!

De foto's van het vorige verslag staan er nu ook bij, door het slechte internet lukte dat vorige keer niet.

Bye bye

• 14 Augustus 2014 - 07:15

Cor En Marlies:

Hallo Boschjes,
    Nu zien we de foto's pas die jullie hebben geplaatst bij de blog van 12 augustus. Het is nu 14 augustus. Dus als jullie een late reactie krijgen op de foto's dan ligt dat daar aan. Wel heel mooie foto's van jullie allemaal. Prachtig gezelschap.
    Ook die van die krokodil. Heel griezelig.
    Leuke blog, goede foto's. Ga zo door mensen. Chapo!!!.